آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت بخش دوم
نوشته شده توسط : haniehardalan

آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت

JavaScript چیست ؟

جاوا اسکریپت دقیقا یک زبان برنامه نویسی سمت مشتری (Client) برای پویا شدن و ایجاد انعطاف بیشتر کدهای Html هست . Client یا سمت مشتری بودن جاوا اسکریپت به این معنیه که کدهای جاوااسکریپت توسط کامپوتر کاربر تفسیر و اجرا میشن و نه به وسیله ی سرورهای دیگه . کدهای جاوا اسکریپت می تونن بین کدهای Html قرار بگیرند و قابلیت های زیادی رو به یک صفحه ی اینترنتی اضافه کنن . بهتر بگم شما با کدهای Html فقط می تونید صفحاتی ایستا داشته باشید . یعنی در Html کاملا تعیین شده که فلان تگ فلان چیز رو در مرورگر نمایش میده . مثلا تگ <table> یک جدول ایجاد میکنه ، تگ <p> یک پاراگراف و ... ولی با کدنویسی جاوا اسکریپت شما خیلی کارای جالب تر و جذاب تر می تونید انجام بدید . مثلا با رفتن روی یه لینک یه سری اتفاقات جالب بیفته ، تاریخ و ساعت در صفحه داشته باشید ، با استفاده از یه فرم محاسبات ریاضی انجام بدید !  و خیلی کارای دیگه . خلاصه بگم . زبان جاوا اسکریپت براحتی می تونه به خشک و بی روح بودن Html تازگی و جذابیت ببخشه .

جاوااسکریپت یک زبان شی گرا و مبتنی بر Object هست که فعلا در این مورد بحث نمی کنیم . این که شی گرایی چی هست فعلا همینقدر بگم که یه شیوه ی برنامه نویسی هست که در اون به همه چیز به عنوان یک شی نگاه میشه . برای شروع کار نیازی نیست که در این زمینه چیزی بدونید و فکر خودتونو مشغول کنید .

تاریخچه جاوا اسکریپت :

به اختصار فقط بگم که بعد از اینکه طراحان وب متوجه شدند که Html به تنهایی نمی تونه ارتباط لازم رو با کاربر برقرار کنه به فکر ایجاد زبان جدیدی افتاند . به همین دلیل برای اولین بار شرکت Netscape در سال 1995 از این زبان در مرورگرهای خودش استفاده کرد . زبان جاوااسکریپت هم اکنون گسترش قابل توجهی داشته و استفاده از اون خیلی زیاد شده . البته توجه داشته باشید که جاوااسکریپت و جاوا ربطی به هم ندارند و دو زبان جدا از هم هستند  برای آموزش برنامه نویسی هیچ وقت دیر نیست میتونینید همین الان به بنو سایت مراجعه کنید و تیم تخصصی ما شما را راهنمایی کنند.





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: